Bezorgen

Verzendkosten

Verzendkosten in Nederland
De verzendkosten van de bestelling hangt af van het aankoopbedrag van jouw producten.

  • Alle producten vanaf € 50,- worden gratis thuisbezorgd
  • Voor producten tot een bedrag van € 50,- wordt € 4,95 verzendkosten in rekening gebracht

Servicelevering
Binnen Nederland bezorgt Tuinmeubelland gratis tot aan de eerste drempel. Het verpakkingsmateriaal wordt niet standaard meegenomen. Wil je dit wel? Dan kun je kiezen voor de optie ‘servicelevering’.

  • Voor een kleine vergoeding van € 25,- wordt het verpakkingsmateriaal mee terug genomen en worden de tuinmeubelen ongemonteerd op de plek gezet (Let op: mits de tuin via buiten bereikbaar is).
  • Voor orders boven een orderbedrag van € 1.500,- verzorgt Tuinmeubelland jouw levering doorgaans standaard* met een servicelevering.

* Een klein voorbehoud moet wel gemeld worden: op drukke dagen kan het voorkomen dat de chauffeur hier niet aan toe komt. Wij zullen echter ons uiterste best doen om de servicelevering bij grote orders, standaard mee te nemen.

** Gezien de afmeting van de verpakking kan het zijn dat de chauffeur jou vraagt een handje te helpen.

Wil je een artikel retourneren, bekijk dan de informatie en voorwaarden bij Ruilen en retour.

Verzendkosten in specifieke regio’s en landen
Onderaan deze pagina vindt je de vraag 'Wordt er in België en/of Duitsland bezorgd?' en 'Wordt er op de Waddeneilanden en/of Zeeuws-Vlaanderen bezorgd?' voor meer informatie over de bezorgkosten.

Verzendmethodes

  • STANDAARD – Binnen Nederland worden bestellingen boven € 50,- gratis tot aan de eerste drempel bezorgd. Het verpakkingsmateriaal (karton, pallet en plastic) wordt niet standaard meegenomen. Wil je dit wel? Kies dan voor de optie ‘servicelevering’.
  • SERVICELEVERING - Voor € 25,- is een servicelevering tot in de tuin (mits via buitenom bereikbaar) mogelijk, ook wordt het verpakkingsmateriaal weer netjes meegenomen. De tuinmeubelen worden ongemonteerd op de plek gezet. De de locatie dient goed bereikbaar te zijn via buiten. Is jouw tuin of terras niet goed bereikbaar? Neem in dat geval telefonisch contact met ons op. De Servicelevering is alleen beschikbaar voor Nederland, inclusief de Waddeneilanden en Zeeuws-Vlaanderen. Bij orders boven € 1.500,- probeert Tuinmeubelland de servicelevering standaard in te plannen.
  • AFHALEN - Afhalen van jouw bestelling kan in enkele gevallen alleen bij uitzondering. In de meeste gevallen is de bezorging van jouw producten namelijk gratis aan huis en daardoor een stuk gemakkelijker. Wil jij jouw bestelling afhalen? Neem dan contact op met de klantenservice of om te vragen of afhalen mogelijk is.

Woon jij in een appartementencomplex, bijvoorbeeld op drie hoog, en wil jij graag jouw bestelling op de juiste plek laten neerzetten? Neem in dat geval contact op met de klantenservice van Tuinmeubelland om te controleren wat de extra kosten zullen zijn.

Natuurstenen tuintafel
De levering van natuursteen tafels wordt verzorgd door de leverancier van deze tafels, Studio 20. Deze hebben veel ervaring met het vervoer en plaatsen van zware tafels. Heb je een natuursteen tuintafel besteld, in combinatie met tuinstoelen? Dan doet Tuinmeubelland haar best om de bezorging op dezelfde dag in te plannen. In alle gevallen is de bezorgdatum in overleg met de leverancier van de tafels zelf.

Levertijden

Bestel je voor 12.00 uur, je wilt het binnen Nederland laten bezorgen en is het product op voorraad? Dan kun je er voor kiezen om je bestelling de volgende werkdag al te laten bezorgen*. Bestellingen vanaf € 50,- worden gratis bezorgd, tot aan de eerste drempel.

 Besteld voor 12.00 uur op   In Nederland thuisbezorgd op   In België thuisbezorgd op 
 maandag  dinsdag  woensdag
 dinsdag  woensdag  donderdag
 woensdag  donderdag  vrijdag
 donderdag   vrijdag  maandag
 vrijdag  maandag  dinsdag
 zaterdag of zondag  dinsdag  woensdag

* Een bestelling kàn onverhoopt vertraging oplopen. Als er in een uitzonderlijk geval toch iets mis gaat doet Tuinmeubelland er alles aan om jouw bestelling alsnog snel te leveren.

  • GEPLANDE BEZORGDAG - je kunt (in de meeste gevallen) gratis jouw gewenste afleverdatum kiezen. Je kunt, zonder tegenbericht, ervan uitgaan dat jouw order op die dag geleverd wordt. Bij de bezorging van grote producten zoals loungesets geldt; op de avond voor levering ontvangt u een bevestigingsmail van de transporteur. Het is daarom van belang om bij uw bestelling een correct e-mailadres en mobiel nummer te vermelden.
  • HOE LAAT IS DE BEZORGING? - De grote bestellingen, zoals loungesets, worden bezorgd door de externe transporteur Hoekstra. Hoekstra bezorgt van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur en 18:00 uur.Wij verwachten dat er iemand thuis is op de afgesproken leverdag. Is dat niet het geval, dan worden er kosten in rekening gebracht. Kleine bestellingen (zoals beschermhoezen) kunnen van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 uur en 18:00 uur worden bezorgd. Op het moment dat je niet thuis bent, probeert men het een dag later opnieuw of word het bij de buren afgeleverd.
  • EXTRA BEZORGDAG - Woon je op de Waddeneilanden, in Zeeuws-Vlaanderen, België of Duitsland? Dan kan het voorkomen dat er een extra bezorgdag gerekend wordt. Kies je bijvoorbeeld voor donderdag als bezorgdag, dan wordt jouw bestelling op vrijdag bezorgd. Wij benaderen je voor een nieuwe afspraak wanneer er niet op de door jou gekozen datum uitgeleverd kan worden.
    Het kan soms zijn dat een artikel niet op voorraad is, in dat geval vermelden we het volgende op de website 
  • LEVERDATUM VOLGEND JAAR? Staat er een leverdatum pas voor volgend voorjaar in beeld? Dat betekent dat het product helaas tijdelijk uitverkocht is en dat het pas het aankomende seizoen weer wordt verwacht. We weten over het algemeen in het begin van het nieuwe jaar of en wanneer een product terugkomt in de collectie en voor welke prijs. In het najaar en in de winter zijn deze gegevens nog niet bekend. In de winkelwagen kan je de datum van februari volgend jaar aanklikken.

De bestelling laten afleveren op een ander afleveradres?
Het is mogelijk om je bestelling op een afleveradres te laten bezorgen. Je kunt dit eenvoudig bij het plaatsen van de bestelling aangeven.

Zelf afleverdatum kiezen

In het afrekenscherm kan je zelf een bezorgdag kiezen voor de levering van jouw order. De levering van grote producten zoals tuinmeubelen worden van maandag tot en met vrijdag bezorgd. Je kunt er, zonder tegenbericht, vanuit gaan dat jouw order op die dag geleverd wordt.

Ander afleveradres kiezen

Het is ook mogelijk om jouw bestelling op een ander adres te laten afleveren dan jouw factuuradres. Vink hiervoor (tijdens het online bestelproces) het hokje voor ‘verzenden naar hetzelfde adres’ uit. Er verschijnt nu een nieuw adresveld waar je het gewenste afleveradres in kunt vullen. 

Heb jij een bestelling in één van de winkels geplaatst, dan kun je daar ook het gewenste afleveradres doorgeven aan één van de medewerkers.

Bezorgen in België of Duitsland

Het is mogelijk om bij Tuinmeubelland een bestelling te plaatsen als je in België of Duitsland woont. In het bestelproces kun je aangeven dat de bestelling geleverd moet worden in België of Duitsland. De verzendkosten worden automatisch berekend op basis van de ingevoerde postcode bij het afleveradres.

Verzendkosten België

 Orderbedrag

 Verzendkosten

€ 0,- - 50,-

 € 4,95

 € 50,- - 150,-

 € 9,95

 € 150,- - 1.000,-

 € 29,50

€ 1.000 +

 Gratis

Verzendkosten Duitsland

 Zone   Orderbedrag tot € 500,-  Orderbedrag € 500,- tot € 1.500,- Orderbedrag € 1.500,- tot € 2.500,- Orderbedrag boven € 2.500,- 
 1/2  € 125,-  € 150,-  € 175,-  € 200,-
 3/4  € 150,-  € 175,-  € 200,-  € 225,-
 5/6  € 175,-  € 200,-  € 225,-  € 250,-
 7/8  € 200,-  € 225,-  € 250,-  € 275,-

Zone indeling Duitsland
De diverse zone's zijn als volgt ingedeeld door de transporteur:

 1  2  3  4  5  6  7  8
               
 41  40  33  26-28  20-22  06-07  01  02-03
 46  42  49  30-32  29  19  04  05
 47  44  54  34-37  38  23-25  08-10  11
   45  56-59  55  70-71  39  12-14  15
   48    60-61  74-76  72-73  16  17-18
   50-53    63-69  97-99  90-91  78  43
           95-96  80-81  62
             84-89  79
             92-93  82-83
               94

Bezorgen Waddeneilanden en Zeeuws-Vlaanderen

Levering Waddeneilanden
Woon je op één van de Waddeneilanden? Dan kan de bezorging altijd één tot twee dagen langer duren dan je zelf hebt aangegeven. Dit in verband met de bootovertocht. Bovendien worden er extra kosten van € 45,- in rekening gebracht voor de verzending. Dit wordt automatisch bij de bestelling opgeteld.

Levering Zeeuws-Vlaanderen
Woon je in Zeeuws-Vlaanderen? Dan kan de bezorging altijd één tot twee dagen langer duren dan je zelf hebt aangegeven. Daarnaast worden er op bepaalde postcodes een toeslag in rekening gebracht. De verzendkosten per postcode vind je in de volgende tabel.

postcodes wadden en zeeuws vlaanderen

Servicelevering

Tuinmeubelland bezorgt binnen Nederland bestellingen boven € 50,- gratis tot aan de eerste drempel. Het verpakkingsmateriaal (karton, pallet en plastic) wordt niet standaard meegenomen. Wil je dit wel? Dan kun je kiezen voor de optie ‘servicelevering’. Is jouw tuin of terras niet goed bereikbaar? Neem in dat geval telefonisch contact met ons op.

Wat houdt servicelevering in:

  • Voor een kleine vergoeding € 25,- extra wordt het verpakkingsmateriaal mee terug genomen
  • De tuinmeubelen worden ongemonteerd op de plek gezet.
  • De locatie moet via buitenom goed bereikbaar zijn.
  • Bij orders tot € 1.500,- kun je voor een servicelevering kiezen. Voor een kleine vergoeding van € 25,- is levering tot in de tuin (mits via buiten bereikbaar) mogelijk, ook wordt het verpakkingsmateriaal weer meegenomen.
  • De Servicelevering is alleen beschikbaar voor Nederland, inclusief de Waddeneilanden en Zeeuws-Vlaanderen.

Voor bestellingen boven € 1.500,- verzorgt Tuinmeubelland jouw levering doorgaans standaard* met een servicelevering.

* Een klein voorbehoud moet wel gemeld worden: op drukke dagen kan het voorkomen dat de chauffeur hier niet aan toe komt. Wij zullen echter ons uiterste best doen om de servicelevering bij grote orders, standaard mee te nemen.

** Gezien de afmeting van de verpakking kan het zijn dat de chauffeur jou vraagt een handje te helpen.

Uitgestelde levering

Het kan zijn dat de bezorging soms iets langer duurt dan gepland. Er zijn hier verschillende redenen voor:

  • Bezorgen op de Waddeneilanden, in Zeeuw-Vlaanderen, België of Duitsland
  • Als het afleveradres op één van bovenstaande gebieden/landen plaats vindt, duurt de bezorging altijd één tot twee dagen langer dan je zelf hebt aangegeven.
  • De bezorgdag kan afwijken vanwege de bereikbaarheid in een binnenstad of op een camping.
  • De betaling moet direct na bestelling worden overgemaakt. Het kan zijn dat de betaling later bij ons binnen is gekomen en daarvoor kan de levering een dag langer duren.
  • Helaas kan ook Tuinmeubelland ook last krijgen van een storing waardoor de levering langer duurt dan gepland.
  • Tuinmeubelland werkt met externe transporteurs en hierdoor afhankelijk van deze partijen. Het kan gebeuren dat een transportbedrijf door omstandigheden niet de volgende dag kan leveren. Tuinmeubelland doet er alles aan om de levering zo snel mogelijk te laten plaatsvinden.