Garantie en klachten

 

Garantie op mijn aankoop

Op alle producten (met uitzondering van beschermhoezen) geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantie duurt veelal 24 maanden (mits anders aangegeven) naast de wettelijke garantietermijn (dit wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten) Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder de garantie. Overigens biedt Tuinmeubelland op veel producten wel 2 jaar garantie! Wanneer dit het geval is, staat dit bij het product vermeld op de productpagina. 

- terug naar boven -


 Wanneer kan een product teruggestuurd worden voor garantie?

Je kunt het aangeschafte product inleveren voor garantie wanneer:

Je een geldig aankoopbewijs hebt (of bankafschrift);
Het artikel is niet beschadigd of kapot gegaan door: foutief gebruik of foutief gebruik door derden.
Het artikel valt nog binnen de garantietermijn


Garantie - Wat valt er onder en wat niet?

Mocht je een klacht hebben over het gekochte product dan kan dit onder de garantie vallen. De volgende gebreken vallen in het algemeen binnen de garantie:

    fabricagefouten;
    materiaalfouten.

De volgende punten vallen niet onder de garantie: 

Wanneer schade is ontstaan door onjuist gebruik of nalatigheid valt dit meestal buiten de garantie, denk aan; 

    ongevallen;
    blootstelling aan extreme temperaturen;
    stormschade;
    oplosmiddelen;
    krassen;
    zuren;
    of normale slijtage.

- terug naar boven -


 Hoe kan ik een garantieclaim melden?    

Je kunt een garantieclaim melden als jouw product:

  • Beschadigd bij je thuis is afgeleverd
  • Als er binnen de garantietermijn een fabricage en / of materiaalfouten zijn ontstaan. Onze garantie doet geen afbreuk aan uw wettelijke garantierechten. De wettelijke garantietermijn wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument in alle redelijkheid mag verwachten. 

Mocht één van bovenstaande punten het geval zijn, kan je via het klachtenformulier het aan ons kenbaar maken. Zorg ervoor dat de je alle gegevens bij de hand hebt, tevens vragen wij je om één of meerdere foto(s) mee te sturen.

Nadat wij het compleet ingevulde formulier van je hebben ontvangen, zullen wij binnen 2 werkdagen een inhoudelijke reactie hierop geven. Onze service afdeling beoordeelt de klacht en zal je informeren over de mogelijke oplossing(en). Tuinmeubelland doet er alles aan om een garantieclaim snel naar tevredenheid af te handelen.

Tuinmeubelland is gecertificeerd door de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie en houdt deze richtlijnen aan. Hiervoor mogen we het Thuiswinkelwaarborg keurmerk voeren. Mocht je er met ons niet uitkomen, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Informatie vind je op www.sgc.nl. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

 - terug naar boven -


Klantenservice

Mocht je vragen hebben over het retourneren van producten of het herroepingsrecht dan kun je jouw vraag richten aan onze klantenservice. 

Telefonisch: 088-6600200 (bereikbaar op werkdagen tussen 09:00-12:30 en 13.00-17:00 uur) of e-mail retouren@tuinmeubelland.nl.