Garantie & klachten

Garantietermijn

Op alle producten (met uitzondering van beschermhoezen) geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantie duurt veelal 24 maanden (mits anders aangegeven). Deze fabrieksgarantie geldt onverminderd de wettelijke garantie, die op al onze producten van toepassing is. De wettelijke garantie houdt in dat het product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder de garantie.

Tuinmeubelland biedt op een ruime collectie een fabrieksgarantie van 2 jaar. Ook deze garantie geldt onverminderd de wettelijke garantie. Wanneer dit het geval is, staat dit bij het product vermeld op de productpagina. Een kort overzicht van de garantietermijnen per merk.

 Garantie
 Garden Impressions   2 jaar 
 Garden Impressions VironWood   2 jaar
 Garden Impressions Coverit hoezen  1 jaar 
 4 Seasons Outdoor  5 jaar
 4 Seasons Outdoor wicker vlechtwerk  10 jaar
 Exotan  2 jaar 
 Intex zwembaden  1 jaar
 Jamie Oliver barbecues  1 jaar
 Madison  1 jaar
 Nesling*  5 jaar
 Patton  2 jaar

* Niet van toepassing op Nesling bevestigingsmaterialen, de garantie daarop is 1 jaar.

Product terugsturen

Wanneer kan een product teruggestuurd worden voor garantie?

Je kunt het aangeschafte product inleveren voor garantie wanneer:

Je hebt een geldig aankoopbewijs (of bankafschrift);
Het artikel is niet beschadigd of kapot gegaan door: foutief gebruik of foutief gebruik door derden.
Het artikel valt nog binnen de garantietermijn

Hoe kan ik een garantieclaim melden?

Je kunt een garantieclaim melden als jouw product:

  • Beschadigd bij je thuis is bezorgd
  • Als er binnen de garantietermijn een fabricage en/of materiaalfouten zijn ontstaan. Deze garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantierechten. De wettelijke garantietermijn wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument in alle redelijkheid mag verwachten. 

Mocht één van bovenstaande punten het geval zijn, kan je via het klachtenformulier kenbaar maken. Zorg ervoor dat je alle gegevens bij de hand hebt, voeg ook één of meerdere foto(s) toe ter controle.

Nadat Tuinmeubelland het compleet ingevulde formulier heeft ontvangen, zal Tuinmeubelland binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie hierop geven. De serviceafdeling beoordeelt de klacht en zal je informeren over de mogelijke oplossing(en). Tuinmeubelland doet er alles aan om een garantieclaim snel naar tevredenheid af te handelen.

Tuinmeubelland is gecertificeerd door de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie en houdt deze richtlijnen aan. Hiervoor mag Tuinmeubelland het Thuiswinkelwaarborg keurmerk voeren. Mocht je er met Tuinmeubelland niet uitkomen, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Informatie vind je op www.sgc.nl. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Garantievoorwaarden

Wat valt er onder de garantie

Mocht je een klacht hebben over het gekochte product dan kan dit onder de garantie vallen. De volgende gebreken vallen in het algemeen binnen de garantie:

    fabricagefouten;
    materiaalfouten.

De volgende punten vallen niet onder de garantie: Wanneer schade is ontstaan door onjuist gebruik of nalatigheid valt dit meestal buiten de garantie, denk aan; 

    ongevallen;
    blootstelling aan extreme temperaturen;
    stormschade;
    oplosmiddelen;
    krassen;
    zuren (agressieve schoonmaakmiddelen);
    of normale slijtage.

Klachten

Is een bezorging niet helemaal goed gegaan? Of heb je een klacht over onze producten of onze service en wil je een klacht melden, gebruik hierovor dan graag het klachtenformulier. Zorg ervoor dat je alle gegevens bij de hand hebt, daarnaast wordt gevraagd om één of meerdere foto's mee te sturen. 

Nadat Tuinmeubelland het compleet ingevulde formulier heeft ontvangen, zal de serviceafdeling binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie hierop geven. De serviceafdeling beoordeelt de klacht en zal je informeren over de mogelijke oplossing(en). Tuinmeubelland doet er daarnaast alles aan om een garantieclaim snel naar tevredenheid af te handelen. 

Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillendommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/). 

Onderdelen bestellen

Mist er een onderdeel bij jouw zending of is er een onderdeel kapot geraakt? Tuinmeubelland kan, afhankelijk van het product en het onderdeel, onderdelen naleveren of bij de leverancier bestellen. Wil jij onderdelen bestellen? Neem dan gerust contact met ons op.