Geopend: Koningsdag & Koopzondag

Klachten

10703 views  October 8, 2019

Is een bezorging niet helemaal goed gegaan? Of heb je een klacht over onze producten of onze service en wil je een klacht melden? We zoeken graag samen met jou naar een goede oplossing waar alle partijen zich in kunnen vinden. We lossen het op! Er zijn twee manieren om een klacht te melden.

1) Via e-mail

Het meest eenvoudige is om een email te sturen naar: service@tuinmeubelland.nl, vermeld hierbij het volgende:

  • Klantgegevens: Wat is je achternaam, postcode, huisnummer?
  • Ordergegevens: ordernummer, datum gekocht, factuurnummer, rekeningnummer/ibannummer.
  • Klachtomschrijving: Wat is er aan de hand?
  • Foto's: Wanneer het om een beschadiging gaat > dan ontvangen we graag minimaal één foto waarop de beschadiging duidelijk zichtbaar is. Let bij het versturen van foto's ook op de afmeting; de totale e-mail mag niet groter zijn dan 8-10 mb.

We stellen het erg op prijs als je je klacht zo spoedig mogelijk meldt. Indien mogelijk binnen 14 werkdagen na ontvangst. 

2) Via Klantenportaal

Je kunt ook gebruik maken van ons klantportaal. Zorg ervoor dat je alle gegevens bij de hand hebt (zie hierboven), want: hoe vollediger de aanvraag, hoe sneller wij je kunnen helpen. Daarnaast vragen we bij klachtmeldingen altijd om één of meerdere foto's mee te sturen, ter beoordeling. 

Inloggen werkt als volgt:

  1. Ga boven in het scherm naar de knop:
    (op mobiel is alleen het icoontje zichtbaar) Account icoon Tuinmeubelland
  2. Je persoonlijke inloggegevens heb je ontvangen na het plaatsen van de order. Is dit niet het geval, dan kun je een account aanmaken met het e-mail adres die is doorgegeven bij het plaatsen van de order.
  3. Klik op het tabje ‘Klachten en retouren’ en volg verder de stappen op het scherm.
  4. De reactietijd vanuit Tuinmeubelland bedraagt ongeveer twee tot vier werkdagen. In de tussentijd kan je het product nog niet retour doen. Wij vragen je even onze reactie af te wachten. In ieder geval krijg je binnen veertien dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie van de service afdeling. 

Gegevens om bij de hand te houden

  • Zie hierboven bij e-mail.

Hoe verder?

Tuinmeubelland doet er alles aan om een garantieclaim snel naar tevredenheid af te handelen. De service afdeling streeft er naar om binnen tien werkdagen contact met je op te nemen. De serviceafdeling beoordeelt de klacht en zal je informeren over de mogelijke oplossing(en). In ieder geval krijg je binnen veertien dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie van de service afdeling. Tuinmeubelland is gecertificeerd door de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie en houdt deze richtlijnen aan. Hiervoor mag Tuinmeubelland het Thuiswinkelwaarborg keurmerk voeren. Mocht je er met Tuinmeubelland niet uitkomen, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Informatie vind je op https://www.degeschillencommissie.nl/. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. Maar uiteraard gaan we er altijd voor om eerst samen met jou als klant je vraag of klacht gewoon naar behoren op te lossen. Dat is ook waarom we de Thuiswinkel Waarborg garantie bieden.

Kom je er niet uit?

Neem contact op met Tuinmeubelland en stel je vraag.