Verleng de avonden buiten > Bekijk Terrasverwarming!

Product terugsturen?

891 views  October 8, 2019

Wanneer is de garantie op producten van toepassing?

Je kunt het aangeschafte product aanmelden voor een garantievraag wanneer:

  • Je een geldig aankoopbewijs van Tuinmeubelland hebt (of bankafschrift);
  • Het artikel niet beschadigd is of kapot gegaan is door: foutief gebruik of foutief gebruik door derden.
  • Het artikel valt nog binnen de garantietermijn

Je kunt een garantieclaim melden als het Tuinmeubelland product

  • Beschadigd bij je thuis is bezorgd
  • Als er binnen de garantietermijn een fabricage en/of materiaalfouten zijn ontstaan. Deze garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantierechten. De wettelijke garantietermijn wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument in alle redelijkheid mag verwachten. 

Hoe werkt het aanmelden van een retour of klacht?

Voor het aanmelden van een retour of klacht, vragen we je gebruik te maken van het eenvoudige klantportaal van Tuinmeubelland. Dit geldt zowel voor de online bestellingen als de bestellingen die via één van de mega stores zijn gedaan. Inloggen werkt als volgt:

  1. Ga boven in het scherm naar de knop:
    (op mobiel is alleen het icoontje zichtbaar)
    Account icoon Tuinmeubelland
  2. Je persoonlijke inloggegevens heb je ontvangen na het plaatsen van de order. Is dit niet het geval, dan kun je een account aanmaken met het e-mail adres die is doorgegeven bij het plaatsen van de order.
  3. Klik op het tabje ‘Klachten en retouren’ en volg verder de stappen op het scherm.
  4. De reactietijd vanuit Tuinmeubelland bedraagt ongeveer vijf tot zeven werkdagen. In de tussentijd kan je het product nog niet retour doen. Wij vragen je even onze reactie af te wachten. In ieder geval krijg je binnen veertien dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie van de service afdeling. 

Gegevens om bij de hand te houden

  1. Je ordergegevens: ordernummer, datum gekocht, factuurnummer, rekeningnummer/ibannummer.
  2. De retouromschrijving: reden retour (klacht, artikel bevalt niet, beschadiging etc)
    Het opgeven van een reden van retour is niet verplicht, maar helpt ons bij de beoordeling van eventuele schade: denk aan productiefout of transportschade. 
  3. Toelichting eventuele beschadiging/klacht + bijbehorende foto's.

Hoe verder?

Tuinmeubelland doet er alles aan om een garantieclaim snel naar tevredenheid af te handelen.De service afdeling streeft er naar om binnen vijf tot zeven werkdagen contact met je op te nemen.De serviceafdeling beoordeelt de klacht en zal je informeren over de mogelijke oplossing(en). In ieder geval krijg je binnen veertien dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie van de service afdeling. 

Tuinmeubelland is gecertificeerd door de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie en houdt deze richtlijnen aan. Hiervoor mag Tuinmeubelland het Thuiswinkelwaarborg keurmerk voeren. Mocht je er met Tuinmeubelland niet uitkomen, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Informatie vind je op https://www.degeschillencommissie.nl/. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.