Verleng de avonden buiten > Bekijk Terrasverwarming!

Hoe te retourneren

1190 views  October 8, 2019

Tuinmeubelland probeert ook het retourproces zo eenvoudig mogelijk te maken. Hieronder de stappen hoe een retour in zijn werk gaat. Je kunt binnen ongeveer vijf à zeven werkdagen een inhoudelijke reactie van de serviceafdeling verwachten. De serviceafdeling zal verder beoordelen of de kosten voor de retourzending voor jouw rekening of voor de rekening van Tuinmeubelland zijn.

Hoe werkt het aanmelden van een retour?

Voor het aanmelden van een retour, vragen we je gebruik te maken van het eenvoudige klantportaal van Tuinmeubelland. Dit geldt zowel voor de online bestellingen als de bestellingen die via één van de mega stores zijn gedaan. Inloggen werkt als volgt:

  1. Ga boven in het scherm naar de knop:
    (op mobiel is alleen het icoontje zichtbaar)
    Account icoon Tuinmeubelland
  2. Je persoonlijke inloggegevens heb je ontvangen na het plaatsen van de order. Is dit niet het geval, dan kun je een account aanmaken met het e-mail adres die is doorgegeven bij het plaatsen van de order.
  3. Klik op het tabje ‘Klachten en retouren’ en volg verder de stappen op het scherm.
  4. De reactietijd vanuit Tuinmeubelland bedraagt ongeveer vijf tot zeven werkdagen. In de tussentijd kan je het product nog niet retour doen. Wij vragen je even onze reactie af te wachten.

Gegevens om bij de hand te houden

  1. Je ordergegevens: ordernummer, datum gekocht, factuurnummer, rekeningnummer/ibannummer.

De service afdeling streeft er naar om binnen vijf tot zeven werkdagen contact met je op te nemen.

En verder:

  • Wanneer je een aanmelding doet van een retour en deze wordt goedgekeurd, zorgt Tuinmeubelland er voor dat je jouw aankoopbedrag zo spoedig mogelijk retour ontvangt. Binnen uiterlijk 14 dagen na herroeping. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt voldaan, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt verzocht. In ieder geval zullen er voor de terugbetaling geen transactiekosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of dat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Wanneer je gebruik maakt van het herroepingsrecht, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden. De verzendkosten voor het retourneren (of ophalen van het product) worden meestal wel ingehouden wanneer je via het herroepingsrecht jouw aankoop retourneert. Kijk hiervoor bij de ‘retourkosten’.
  • Tuinmeubelland vraagt je naar de reden voor de retour, om zo mogelijk de dienstverlening te verbeteren. Je bent echter niet verplicht om een reden voor de retour op te geven. 
  • Je mag (wettelijk gezien) ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping, echter voor een snellere en correcte afhandeling is contact opnemen met Tuinmeubelland de makkelijkste optie. Bovendien voorkom je dat je zending zoekraakt in het magazijn, of dat de terugbetaling langer duurt, omdat de gegevens minder goed gevonden kunnen worden. Wij vragen je daarom om via het account de aanmelding te doen. Mocht dit niet lukken, zou je dan contact willen opnemen met: service@tuinmeubelland.nl?
  • Wanneer je gebruik maakt van een van beide methodes, herroep je de overeenkomst.
  • De service afdeling streeft er naar om binnen twee à drie werkdagen contact met je op te nemen. In de tussentijd kan je het product nog niet retour doen. Wij vragen je even onze reactie af te wachten.

Terug naar de klantenservice